::Assalamualaikum n selamat sejahtera::Selamat Menduduki Peperiksaan Final Semester sesi julai 2010/11:::: do the best!!! ::
Rabu, 5 Ogos 2009

UMT & H1N1

Berjaga-jaga
Kini Universiti Malaysia Terengganu (UMT) dikelaskan kepada tahap berjaga-jaga didalam perihal H1N1 berikutan jumlah rasmi (3 Ogos 2009) mengatakan terdapat 45 orang pelajar UMT dikuarantin berikutan terdapat tanda-tanda seperti serangan influenza (ILI).

Masih Tiada Kes Positif
Setakat ini, masih tiada laporan rasmi yang mengatakan bahawa terdapatnya kes positif H1N1 didalam UMT seperti mana yang dikatakan oleh sesetengah pihak. Walaupun begitu kesemua pelajar tersebut dikawal selia untuk memastikan sebarang masalah yang timbul akan diambil tindakkan secepat mungkin.

Jaga Kesihatan
Topeng mulut dan kebersihan diri harus dijaga lebih lagi pada waktu ini. Disarankan untuk mendapatkan air secukupnya setiap hari lebih lagi diwaktu cuaca yang kurang menentu di UMT panas terik dan kadang kala hujan lebat dan dibantu dengan pembanggunan di sekitar kawasan UMT menyebabkan risiko demam, batuk dan selsema meningkat. Untuk semua warga UMT, jaga kesihatan dan sekiranya terdapat sebarang masalah terus berjumpa dengan pihak yang sepatutnya.

Rujukan
Bernama. 3 Ogos 2009. 45 UMT Students Down With Influenza-Like Illness. Bernama Online.

3 comments:

Syalily berkata...

Semoga semua Dilindungi...Aaminnn...

Tanpa Nama berkata...

Yerp... cuak gak dr suh pakai mask.. sib baik untuk precaution...

Maa berkata...

jaga kebersihan diri.. banyakkan doa dan solat hajat. Semoga warga pelajar UMT dijauhkan dr H1N1.

Catat Ulasan