::Assalamualaikum n selamat sejahtera::Selamat Menduduki Peperiksaan Final Semester sesi julai 2010/11:::: do the best!!! ::
Ahad, 8 Februari 2009

[Buletin] Minggu JKPP 2008/2009

Tarikh Keluaran Artikel: 022009

Gerai COMTECH
Bersempena dengan Minggu Jawatankuasa Penginapan Pelajar (JKPP), Kelab COMTECH mendirikan gerai selama seminggu daripada 1 Februari 2009 hingga 6 Februari 2009. Untuk gerai kali ini Kelab COMTECH telah membuka dua bahagian gerai yang telah diselenggara oleh Mohd Zulhasrul bin Abd Samad (Exco Keusahawanan sesi 2008/2009) yang mengetuai gerai COMTECH bahagian makanan dan gerai COMTECH bahagian komputer diketuai oleh Tengku Zainol Ariffin bin Tengku Zawawi (Naib Presiden 1 sesi 2008/2009) dan Mohd Zulfadli Rusman.

Gerai COMTECH 1: Komputer
Kelab Comtech selalu menggunakan peluang yang ada terdapat dimana-mana program yang membolehkan pelajarnya menceburi bidang keusahawanan. Dan pada kali ini Kelab COMTECH masih mengekalkan tradisi jualannya iaitu menjual barangan komputer yang boleh dikatakan sebagai satu aktiviti wajib. Antara barangan yang dijual adalah:
  • USB Flash Drive (UFD)
  • Unit Penyejuk Udara Laptop
  • Storan Cakera Keras Luaran
Secara keseluruhan pada kali ini jualan barangan komputer mendapat permintaan yang tinggi terutamanya storan cakera keras luaran. Mungkin harga dan keramahan penjual kali ini menjadi faktor utama. Syabas kepada semua yang terlibat didalam pengurusan kedai COMTECH bahagian barangan komputer ini.

Gerai COMTECH 2: Makanan
Jika diikutkan bukanlah satu tradisi Kelab COMTECH untuk menjual makanan pada mana-mana gerai yang disertai kerana kekurangan kepakaran dan ruang gerai untuk melakukan dua jenis produk. Tetapi pada kali ini, Gerai COMTECH membuka dua gerai yang berasingan dan perkara itu menyebabkan Kelab COMTECH dapat menjual dua jenis produk berasingan secara lebih efektif. Penjualan produk berasaskan makanan pada sesi kali ini dapat dikatakan sebagai memberansangkan kerana pelajar yang berkepakaran dalam bidang ini sudi untuk menyumbangkan sedikit tenaga dan kepakaran yang sekaligus menyebabkan larisnya jualan pada kali ini. Antara produk yang sentiasa laris pada setiap malam ialah:
  • Rojak Buah
  • Minuman "Float"
  • Bubur Ayam COMTECH
Sekalung Penghargaan
Tidak dinafikan gerai pada kali ini dapat merapatkan hubungan antara ahli yang berbeza tahun pengajian dengan baik sekali. Kerjasama antara pihak Majlis Tertinggi dan para ahli Kelab COMTECH pada gerai kali ini boleh dibanggakan dalam soal menguruskan gerai. Mungkin terdapat beberapa kelemahan tetapi kelemahan itu yang membawa kepada kejayaan yang akan datang. Para ahli boleh memberikan idea yang lebih kreatif untuk menjayakan program yang seterusnya. Diharapkan kerjasama baik ini akan dapat diteruskan didalam program yang akan datang demi menaikkan semula nama Kelab COMTECH dipersada Universiti Malaysia Terengganu. Tahniah untuk anda semua.

1 comments:

Tanpa Nama berkata...

ank en ahmad nie mmg excited ler

Catat Ulasan